Försäljningsvillkor

  • Dessa villkor gäller för de fall där konsument gör beställning på vår webhandelsplats (www.elhjulingen.se) Affärspartners är konsumenten och Elhjulingen i Halmstad AB med organisationsnummer 556828-2957
    Butiksadress
    Olofsdalsvägen 40
    Halmstad

    Företagets postadress
    Krutkällarevägen 22
    302 72 Halmstad

  • Elhjulingen reserverar sig för eventuella felaktigheter på hemsidan vad avser produktinformation och priser.
  • Avtal mellan Elhjulingen AB och konsumenten ingås när konsumenten erhållit ordererkännande eller faktura.Kunden ansvarar för att de uppgifter hen lämnar är riktiga.

Priser, avgifter och betalning

  • Alla priser på webplatsen är angivna i SEK och inkluderar moms. Fraktkostnad ingår inte i priset.
  • Betalning av varan skall ske enl de valbara alternativ som anges i kassan.

Om produkter modifieras eller specialbeställs gäller särkilda regler.

Frakt, leverans och hämtning av varor

  • Leveransvillkoret är fritt avhämtat vår butik i Halmstad. Fraktkostnad för köp via vår webbutik tillkommer om varorna skall skickas.
  • Vårt lagersortiment levereras normalt inom 5 arbetsdagar. Vi reserverar oss för mellanförsäljning. Om beställd produkt inte finns i lager meddelas kunden omgående och kunden kan då välja att få pengarna återbetalda eller vänta tills varan åter finns i lager.

Ångerrätt

  • Vi följer lagen om distansavtal vilket ger kunden 14 dagars ångerrätt. Dessa 14 dagar gäller från det att varan mottagits av kunden. För specialbeställningar gäller inte ångerrätten.
    Om ångerrätten åberopas skall kunden maila in sitt beslut till info@elhjulingen.seoch snarast på egen bekostnad returnera en felfri vara. Originalförpackningen skall användas och varan skall vara i säljbart skick när den anländer vår butik. Kunden står risken fram tills det att vi mottagit varan.Är ni osäkra på förfaringssättet så kontakta oss per telefon eller mail.
    När returnerad vara anlänt vår butik så återbetalas beloppet kunden betalat för varan.

Reklamationer

  • Kunden har rätt att reklamera en vara som är behäftad med fel. Kund som vill använda sig av sin reklamationsrätt skall snarast efter det att felet upptäckts kontakta elhjulingen via telefon eller mail. Förfaringssätt för reklamationshanteringen bestäms vid kontakten.Kunden har i enlighet med Konsumentköplagen alltid tre års reklamationsrätt på varor som har köpts på Webhandelsplatsen.
  • När Elhjulingen mottagit den felaktiga varan och godkänt reklamationen åtgärdas felet. Är felet av sådan art att det ej kan åtgärdas skickas en ny vara. Är felet orsakat av felaktig hantering eller inte är felaktig enl konsumentköplagens definition förbehåller sig Elhjulingen rätten att neka kunden ersättning.
    Elhjulingen betalar returfrakt för reklamerad vara.

Vid eventuell tvist följer Elhjulingen beslut från Allmänna Reklamationsnämnden

Halmstad 2019-02-13